Astellas

Имаш ли топки? Провери простатата!

Отправна точка

Astellas Pharma Inc., базирана в Япония, е компания, посветена на подобряването на здравето на хората по целия свят чрез предоставянето на иновативни и надеждни фармацевтични продукти. Нейното подразделение в България провежда ежегодни кампании за повишаване на осведомеността за рисковете и превенцията на рака на простатата. За тези кампании Astellas е партньор с Министерството на здравеопазването, Българското онкологично научно дружество, Българското урологично дружество, Българския футболен съюз и Българската професионална футболна лига.

Таргет: мъже, обладаващи различна степен на кураж

Профилактиката на рака на простатата далеч не е популярна в България. Ето защо се насочихме не само към мъжете от възрастовите групи с повишен риск от опасното заболяване, но и към почти всички мъже в зряла възраст с намерението да градим осведоменост за проблема сред мъжкото население въобще, както и в обществото като цяло.

Прозрение

За да спечелиш една игра, са нужни кураж и умения, както и уважение към нейните правила. 

Концепция и послания

Подход:

  • Отворихме разговора за профилактиката на рака на простатата, като взехме за основа речника и образите на футболната игра. 
  • Комуникираме прегледите за рак на простатата като правило в играта, която спасява живота на мъжете.
  • Говорим открито с мъжете и се опитваме да предизвикаме техния кураж.
  • Използваме символи и изображения, свързани с каузата Movember, за да подсетим аудиторията за темата.

Слоуган

#YourHealthIsYourResponsibility

КАК СЕ РАЗВИ МАЧА

  • Заснехме интригуващо видео, което представи визуално кампанията на футболното игрище – като по този начин предаде духа на играта, както и духа на мъжката солидарност. 
  • Посланията станаха съвсем видими по време на няколко мача от Българската професионална футболна лига. 
  • Кампанията беше особено активна в социалните медии и в дигиталното пространство.
  • Не пропуснахме обаче каналите за външна реклама и избрахме отличната експозиция на рекламите в Софийското метро. 
  • Като алтернативна медия поставихме стикери и в мъжките обществени тоалетни на бензиностанциите.
  • Популяризирахме и специален Viber чат бот, Men Only, който предоставя полезна информация за мъжете, свързана с простатата, 24/7.

Кампанията се откри през ноември 2023 г., но продължава с перспективата да стане постоянна!