Отправна точка
С повече от 5600 магазина в 44 държави INTERSPORT е водещият световен ритейлър на спортни стоки. В България търговската верига разполага с 10 магазина в 5 града, както и с електронен магазин.
В търсене на лидерство далеч отвъд търговията на дребно INTERSPORT сложи началото на кампанията си #WOMANISM, насочена към овластяване на жените чрез спорт и физическа активност.
Базирана на дигитална платформа и на маркетинга с кауза, кампанията бе създадена, за да вдъхнови, обучи и мотивира жените и по този начин да им даде възможност да се преборят със страховете си, да преодолеят препятствията и да постигнат увереност, която произтича от автентичността и оригиналността. Тя им напомни, че притежават телата си, правото на избор, времето, здравето, всичко. Тя ги образова за важността на здравото тяло и ги мотивира да тренират: защото спортът е антидот стреса, профилактика за здраве и лек срещу манията на обществото за съвършено тялото.
Кампанията беше замислена като глобална, но със строго специфичен профил във всяка страна, в която присъства INTERSPORT.
Прозрение
Тук и сега, незабавно, жените се нуждаят и заслужават нов статут – на шампиони на състезателната писта на живота.
Аудитория за овластяване
#WOMANISM е насочена към българските жени в активна възраст (20 -40 години), които трябва да преосмислят мястото си в личния и социалния живот, като преформулират приоритетите си и отделят повече време за своето здраве и благополучие.
Партньорите са супер важни
Чрез #WOMANISM INTERSPORT подкрепи Българското медицинско дружество по остеопороза и остеоартроза, като предостави 100 безплатни теста за измерване на костната плътност. Остеопорозата е заболяване, пряко свързано с женското здраве, и може да бъде предотвратено с физически упражнения.
Толкова женствено изпълнение
Комуникацията се разгърна като дигитална комуникация (уебсайт, инфлуенсър маркетинг) и пиар.
В сърцето на кампанията застана дигиталната платформа #womanism, източник на публичност на истинските женски истории – които вдъхновяват и предоставят силни отправни точки по пътя на всяка жена, опитваща се да балансира между различните си роли, между логиката и сърцето, и притежава волята да отхвърли ограниченията, да намери у себе си силата, а не слабостта, и да следва своя собствен стил.
Откриване, април 2019 г.
Кампанията се откри с прессъобщение.
Наративи и посланици
#WOMANISM се опря на 6-те основни стълба на женската сила: притежавай времето си, правото на избор, собствения си стил, собствената си увереност, собственото си здраве, собственото си тяло.
Всеки стълб беше въплътен в личната история на забележителна жена, способна да поведе другите. Ето кои бяха 6-те жени-посланици на INTERSPORT #WOMANISM:
- ПРИТЕЖАВАЙ ВРЕМЕТО СИ, Емилия Занкина, университетски преподавател: „Никоя жена не трябва да избира между кариера и семейство, между страстта си и прагматичния избор. Аз мога да съм много неща. Можете и вие!“
- ПРИТЕЖАВАЙ СВОЯ ИЗБОР, Гери Турийска, писателка: „Няма такова нещо като грешка. Всичко е само опит и трябва да обичаме своите избори, защото най-много да не стане. Голяма работа!“
- ПРИТЕЖАВАЙ СТИЛА СИ, Сантра, инфлуенсър: „Имам въпрос. Чий глас трябва да чуем и кой е този, който се чува най-силно?“
- ПРИТЕЖАВАЙ УВЕРЕНОСТТА СИ, Яна Маринова, актриса: „Да преследваш тези мечти, които като малък ти дават увереност, че можеш да постигнеш абсолютно всичко, когато станеш възрастен. Така че, Own your confidence! Нали знаете? Истинското самочувствие е това, което е вътре – тука и тука.“
- ПРИТЕЖАВАЙ ЗДРАВЕТО СИ, Биляна Савова, здравен инфлуенсър: „Искам да живея в свят със здрави и мислещи хора. Активни, усмихнати, удовлетворени, харесващи се, действащи и добри винаги когато това е възможно, а това е възможно винаги!“
- ПРИТЕЖАВАЙ ТЯЛОТО СИ, Антоанета Пепе, лайфстайл инфлуенсър: „Тялото е външната страна на душата, а душата е вътрешната страна на тялото. Каквото и да се случва с душата, то се отразява върху тялото, както и обратното.“
Видео манифестът и видео историите на посланиците бяха разпространени на уебсайта на кампанията, както и в YouTube, Facebook и Instagram.
Предизвикателство в интерес на женското здраве
Централно място в #WOMANISM зае подкрепата за Българското медицинско дружество по остеопороза и остеоартроза.
Във връзка с благородната кауза за женското здраве предизвикахме жените да популяризират каузата чрез участие в предизвикателството #WOMANISM: като споделят в профилите си в Instagram снимка на жената, на която се възхищават, с хаштаг #WOMANISM и като призовават своите приятели да се присъединят към предизвикателството и към движението INTERSPORT #WOMANISM!
Когато бяха достигнати 500 #WOMANISM публикации, INTERSPORT подкрепи Българското медицинско дружество по остеопороза и остеоартроза, като предостави 100 безплатни теста за измерване на костната плътност. Много жени страдат от тежките поражения на това заболяване, а ранната диагностика е от голямо значение, както и физическата активност – като ключов фактор за превенция.
Резултати
Вдъхновяващите видеоклипове на жени-инфлуенсъри в редица области намериха силен отзвук сред женската аудитория.
В Instagram имаше повече от 500 публикации в предизвикателството #WOMANISM, в което хората споделяха снимки на жени, на които се възхищават.
В рамките на групата активни участници в предизвикателството INTERSPORT дари 100 безплатни теста за измерване на костната плътност в полза на здравето и физическата активност на жените.
Други резултати:
- YouTube: 575 000 гледания на видеоклиповете от #WOMANISM
- Instagram: 600 000 импресии
- Facebook: 800 000 импресии